A teacher put a problem before students of class IV.
Add 400+7
A student has done it in the following way
400+7 = 4007
Another student has done in following manner
400+7 = 1100
What prerequisite knowledge might students not have?
What kind of questions can be asked to students to address their misconception?
Take a moment to Reflect and post your comment in the comment box.
400+7
ReplyDeleteHe does not know place value of numbers.
DeleteNo knowledge of addition.
DeleteNo knowledge of place value.
ReplyDeleteThe student does not know place value
ReplyDeleteHe does not know place value of numbers.
ReplyDeleteकला एकीकृत शिक्षण और सीखने की विधि कार्के लागू होती है
ReplyDeleteA
ReplyDeleteइस प्रकार की समस्या को हल करने की स्थिति में जानकारी मिलती है की बच्चों में स्थानीय मान संबंधी जानकारी उचित ढंग से प्राप्त नहीं है। हम शिक्षक को इस प्रकार की समस्या से जुड़े विद्यार्थियों को स्थानीय मान संबंधी उचित ज्ञान प्रदान करना होगा।
ReplyDeleteकला एकीकृत शिक्षण और सीखने की विधि कार्के लागू होती है
ReplyDeleteA
ReplyDeleteA
ReplyDeleteA
ReplyDeleteA
ReplyDeleteA
ReplyDeletePlace value concept is not clear sums related to place value will be given
ReplyDeleteवह संख्या का स्थान मूल्य नहीं जानता
ReplyDeleteवर्तमान समय में टेक्नोलॉजी का बहुत बड़ा योगदान है ।इस समय इन्टरनेट से सारे काम सूचना एवं प्रौद्योगिकी के संसाधनों से किया जाता है इसे हम आई सी टी कहते हैं।
ReplyDeleteकला एकीकृत शिक्षण और सीखने की विधि कार्के लागू होती है
ReplyDeleteGood
ReplyDeleteHe does not know place value of numbers
ReplyDeletehe has no clear concept of numbers
ReplyDeleteHe does not know place value of numbers
ReplyDeleteNot clear concept about place value
ReplyDeleteA student does not have the knowledge about place value.
ReplyDeleteThe student does not know place value
ReplyDeleteHe does not know place value of numbers
ReplyDeleteOctober 2020 at 07:11
ReplyDeleteकला समेकित शिक्षा का अर्थ है - अन्य विषयों के साथ कला की एकीकरण करना । दृश्य कला, प्रदर्शन कला, साहित्य कला ...इत्यादि शिक्षण को रोचक और मजेदार बनाती है ।
अमूर्त अवधारणाओं को विभिन्न कला रूपों का उपयोग से समझने में आसानी होती है । यह बच्चों के लिए रुचिकर होने के साथ-साथ आनंददायक भी होता है ।इससे बच्चों के रचनात्मक अभिव्यक्ति का भी पता लगाया जा सकता है और उसके अनुरूप बच्चों को शिक्षा देने में सहयोग मिलता है।
Reply
October 2020 at 07:11
ReplyDeleteकला समेकित शिक्षा का अर्थ है - अन्य विषयों के साथ कला की एकीकरण करना । दृश्य कला, प्रदर्शन कला, साहित्य कला ...इत्यादि शिक्षण को रोचक और मजेदार बनाती है ।
अमूर्त अवधारणाओं को विभिन्न कला रूपों का उपयोग से समझने में आसानी होती है । यह बच्चों के लिए रुचिकर होने के साथ-साथ आनंददायक भी होता है ।इससे बच्चों के रचनात्मक अभिव्यक्ति का भी पता लगाया जा सकता है और उसके अनुरूप बच्चों को शिक्षा देने में सहयोग मिलता है।
Reply
Kla sanchit socha ka arth ha anyavisyoke sath kla samjhne hoti ha
ReplyDeleteस्थानीय मान का ज्ञान बच्चे को नहीं है
ReplyDeleteNo knowledge of place value.
ReplyDeleteस्थानीय मान के समझ ना होना
ReplyDeleteno knowledge of place value.
ReplyDeleteNo concept of face and place value
ReplyDeleteNo proper concept of place and face value.
ReplyDeleteHe does not know place value of numbers
ReplyDeleteBasic concepts is not clear about the place and face value.
ReplyDeleteNo concept of face and place value
ReplyDeleteबच्चें को स्थानीय मान का नहीं है।
ReplyDeleteTeacher should teach them place value
ReplyDeleteTeacher should teach them place value
ReplyDeleteA
ReplyDelete400+7
ReplyDeleteNot understand the place value
ReplyDeleteस्थानीय मान का ज्ञान बच्चे को नहीं है
ReplyDeleteकला एकीकृत शिक्षण और सीखने की विधि कार्के लागू होती है
ReplyDeleteवर्तमान समय में टेक्नोलॉजी का बहुत बड़ा योगदान है ।इस समय इन्टरनेट से सारे काम सूचना एवं प्रौद्योगिकी के संसाधनों से किया जाता है.....
ReplyDeleteStudets should be asked to add or subtract in terms of thousand ,hundred ,tens and ones.e.g.
ReplyDeleteThe students does not know place value of numbers
ReplyDeleteAur saman saman technology ka bahut hi mahatva hai aur isase sare kam aasani se kiye ja sakte hain
ReplyDeleteWhen a child is asked to add 400 and 5 he finds the answer as 4005.This indicates that he recognises the digits and does not the concepts of place value of a digit.He does not have the idea of tenth ,hundredth etc.He does not know the conversion of 1s into 10s and 10s into 100s and obviously he is unable to split a large number into units and tens.Therefore the child has to get started with splitting the numbers into 1s,10s and 100s and then by introducing the simple rules of addition the child can be taught addition.
ReplyDeleteThe student does not know and understand place value.
ReplyDeleteThe student should be asked what every digit in the given number represents? He must be asked to show numbers in extended form.For example, 421=4×100+2×10+1=400+20+10.If the student is unable to do even this task, he must be asked to practise with concrete objects or manipulative s.
Edit please
ReplyDelete421=4*100+2*10+1*1=400+20+1
स्थानीय मान की जानकारी बच्चे को नहीं है
ReplyDeleteHe does not know the place value of number
ReplyDeleteHe does not know place value of number
ReplyDeleteवह संख्या को पहचानता है। जोड़ने की प्रक्रिया करता है। लेकिन उसको संख्या का स्थानीय value मालूम नहीं है ।
ReplyDeleteइससे पता चलता है कि बच्चों को स्थानीय मान की जानकारी सही ढंग से नहीं है
ReplyDeleteStudents might not have the knowledge of place value. Students can be asked whether they can put the numbers in a place value table.
ReplyDeleteStudents might not have the knowledge of place value. Students can be asked whether they can put the numbers in a place value table.
ReplyDeleteबच्चा अपने स्तर पर सही तरीके से जोड़ कर रहा है लेकिन उसे स्थानीय मान की जानकारी नहीं है।बच्चे को जोड़ का इकाई दहाई सैकड़ा की प्रक्रिया से अवगत कराना होगा।
ReplyDeleteबच्चा अपने स्तर पर सही तरीके से जोड़ कर रहा है लेकिन उसे स्थानीय मान की जानकारी नहीं है।बच्चे को जोड़ का इकाई दहाई सैकड़ा की प्रक्रिया से अवगत कराना होगा।
ReplyDeleteStudent does not know the importance of place value as well as the position of unit, tens , hundreds . If they do not such things they will do such mistakes.
ReplyDeleteStudents should not have understood the concept of face value and place value properly.
ReplyDeleteTherefore before starting teaching addition we have to go through the first step which understanding numbers and their place values.
He does not know place value of numbers.
ReplyDeleteवह संख्या का स्थान मूल्य नहीं जानता
ReplyDeleteFirstly he should acquaint the place value and add accordingly.
ReplyDeleteThe student does not know and understand place value.
ReplyDeleteThe student should be asked what every digit in the given number represents? He must be asked to show numbers in extended form.For example, 421=4×100+2×10+1=400+20+10.If the student is unable to do even this task, he must be asked to practise with concrete objects .
The student does not know about place value
ReplyDeleteस्थानीय मान का ज्ञान बच्चे को नहीं हैl
ReplyDeleteबच्चे को स्थानीय मान का ज्ञान नहीं है
ReplyDeleteबच्चे को स्थानीय मान की समझ नहीं है।
ReplyDelete2+5= ?
ReplyDelete3 + 6 =?
5 + 5 = ?
10 + 3 = ?
10 + 4 = 14 (true or false)
10 + 5 = 105 (true or false)
10 + 6 = 70 (true or false)
10 + 1 = 11
100 + 3 = 103 not 400
200 + 4 = 204 not 2004
300 + 5 = 305 not 500
100 + 6 = 1006 or 106 or 700
400 + 7 = ? ? ?
Student is confused about three and four digits number.
He has misconceptions about place value of the numbers . We should try with him from the beginning stages. Adding and subtracting with single digit number , two digit numbers , and three digits number.
THANKS , ALL THE BEST .
इस प्रकार की समस्या को हल करने की स्थिति में जानकारी मिलती है की बच्चों में स्थानीय मान संबंधी जानकारी उचित ढंग से प्राप्त नहीं है। हम शिक्षक को इस प्रकार की समस्या से जुड़े विद्यार्थियों को स्थानीय मान संबंधी उचित ज्ञान प्रदान करना होगा।
ReplyDeleteThe student don't have the concept of place value.he is also unaware of the technique of addition in a columnar form.he needs more assistance in developing the concept of place value.
ReplyDeleteStudent have to adding practices of two digit three digits no's to clearfy. He have no idea of concept of place value of digit. We should teach expanded form of digits. And how digit is multiple with 10s,100s,1000s.
ReplyDeleteTwo digits place value and the knowledge of addition and subtraction must be clear but here no idea of place of value is present.
ReplyDeleteThey have not understood the concept of place value.They can be made understood the concept easily through visual and hands on aids or through games . one of the eg- Show them 100,10 and 1 rupee note and ask questions to students like 1)which rupee note show a)in hundreds ,b)in tens and c) ones place.Then go to complex one 500 rupee note, 50 rupee note and 5rs note or coin and tell them to add by following the rule of place value chart.This will create curiosity and interest to do it and explore more . Then focus on adding now -one by one accurately of that particular number given according to question"400".4)How many digits are there in "400" whereas on the other hand how many digits are there in second no."7" and which place value it holds ones or tens?will you count 400 to know their place value from left to write (hundreds,tens and ones) or right to left(ones). ,tens,hundreds)?Before adding where and how will you place the digits acc.to hundreds tens and ones place.
ReplyDeleteHundreds Tens Ones
4 0 0
+0 0 7
_______________
4 0 7
Place value Ka knowledge Hona Chahiye
ReplyDeletePlace value Ka knowledge Hona Chahiye
ReplyDeleteइस प्रकार की समस्या को हल करने की स्थिति में जानकारी मिलती है कि बच्चों में स्थानीय मान संबंधी जानकारी उचित ढंग से प्राप्त नहीं है। हम शिक्षक को इस प्रकार की समस्या से जुड़े विद्यार्थियों को स्थानीय मान संबंधी उचित ज्ञान प्रदान करना होगा।
ReplyDeleteबच्चे को स्थानीय मान की जानकारी नहीं है।
ReplyDeleteStudent can not understand the place value of a number..and also he is unable to understand the recognize the position of a number..
ReplyDeleteइस प्रकार के सवालों को हल करने के लिए स्थानीय मान की जानकारी बहुत जरुरी है।साथ ही सँख्या की पहचान, सँख्या नाम की भी जानकारी चाहिए।तब सवालों को हल करने मे गडबडी नहीं होगी।
ReplyDelete
ReplyDeleteNo proper concept of place and face value.
Reply
lack of proper knowledge of place value creates such many problems while in the case of additions and subtractions in general.
ReplyDeleteThe students doesn't know Place value of number.
ReplyDeleteThe student does not have knowledge of place value.Heis concept of place value should be made clear by giving sums related to that.
ReplyDeleteInadequate knowledge of place values of numbers
ReplyDeleteIt shows that student must not have the proper knowledge of place value. Teacher is needed to give student a practical activity method to make student understand the place value of numbers properly and ask the student to practice it in his day today life.
ReplyDeleteStudent ko sthaniy maan ki jaankari nahin hi.
ReplyDeleteNot clear concept about place value
ReplyDeleteStudent have not any idea about place value of the number.
ReplyDeleteStudent is not aware of basics of addition.
ReplyDeleteThe child does not know properly about large numbers and also lacking base ten system of numbers..
ReplyDeleteHe can be asked questions about place value of numbers...
Student is not aware of basics of addition.
ReplyDeleteStudent is not aware of basics of addition
ReplyDeleteKla sanchit socha ka arth ha anyavisyoke sath kla samjhne hoti ha
ReplyDeleteKla sanchit socha ka arth ha anyavisyoke sath kla samjhne hoti ha
ReplyDeleteReply
कला समेकित शिक्षा का अर्थ है - अन्य विषयों के साथ कला की एकीकरण करना । दृश्य कला, प्रदर्शन कला, साहित्य कला ...इत्यादि शिक्षण को रोचक और मजेदार बनाती है ।
ReplyDeleteअमूर्त अवधारणाओं को विभिन्न कला रूपों का उपयोग से समझने में आसानी होती है । यह बच्चों के लिए रुचिकर होने के साथ-साथ आनंददायक भी होता है ।इससे बच्चों के रचनात्मक अभिव्यक्ति का भी पता लगाया जा सकता है और उसके अनुरूप बच्चों को शिक्षा देने में सहयोग मिलता है।